Monday, July 20, 2009

Bintang - berlatih


huh !!! time nie memang kritikal untuk sesuai kan lagu dengan dia....banyak jugak la kena buat itu ini...tapi semakin ada potensi untuk sesuaikan nya....Masa ini saya cuba sesuaikan lagu saya dengan wah moliz, sambil di iringi oleh cikgu Awang yang bermain kibod.

masa ini ada bengkel penciptaan lagu baru, untuk di sesuaikan dengan para peserta akhir juara Asyik 2009. Komposer dan Penyayi turut terlibat untuk sesuaikan lagu sambil di iringi oleh Awang.

Masa ini gementar pun ada coz smua orang dengar lagu2 yang di cipta oleh komposer so harap pada penyayi untuk mensesuaikan lagu yang di cipta oleh komposer. Ada jugak la perasaan bangga coz lagu terpilih weiii. Tapi saya tak pandang enteng pada lagu2 yang di cipta kan oleh komposer lain coz semua best2. kalu tak percaya dengarla pada akhir juara Asyik 26/7/09 ni...power x power hayati la sendiri, memang berbakat kan orang kita (mai hik). Saya rasa pada masa akan datang ada la komposer dari kalangan mai yang cipta lagu mai gob...huhu mesti gempak kan....

Dan mcm tu gak la kalu AsyikFm nak anjurkan program pertandigan Nyayian solo ke @ kugiran, seboleh-bolehnya ada komposer, terutamanya dari kalangan mai hik (Orang Asli) baru la naik standart kan..... Tapi komposer mai hik memang berbakat kan, tak percaya dengarla lagu2 yang ada pada simpanan Asyikfm, terutamanya dalam rancangan rentak genen, berbakatkan.

So kalau anda lihat pada pic di atas tu, time tu saya risau, boleh ke dia sesuaikan lagu saya.... time saya tulis blog nie pun, baru saya lepas saya berlatih denagn dia..tapi ada sikit tadi dia luoa lirik...katanya dia tak dengar music nya... apa pun saya dah bgtau dia soh praktis kalu ada masa coz esok ada sidang akhbar..time tu kena nyayi.. no error!! Dia paham... hope die ok n tenang.

Ok lah untuk ari ne.... ada lagi cerita nak saya kongsi...tunggu k....

Selamat malam, Aborrrrr......

1 comment:

  1. Hi Long Exsan!

    Tahniah lagu saudara terpilih untuk peringkat akhir Juara Asyik 2009.

    Saya adik kepada Pengawal Radio Asyik yang ligat menari dalam gambar tu :P Mungkin saudara ada ternampak saya masa hari Ahad lepas di Auditorium P Ramlee.

    Just nak bagitau yang saya suka dengan lagu Bintang dan saya rasa Wah Moliz telah berjaya bawak lagu tu dengan baik. Saya ni susah nak puji nyanyian atau lagu orang. Jadi kalau saya puji tu memang bagus lah tu :P

    Anyway,good luck untuk hari Ahad ni. jangan risau, kalau ada rezeki, the Best Song award will be yours.

    Seronok jugak dapat jumpa rakan blogger dari kaum Semai :)

    ReplyDelete